Wednesday, September 25, 2013

TERIMA KASIH ALLAH : Cerita 1 Ramadhan 1433H

Assalamualaikum..


Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..Allah perkenankan doa kami pada 1 Ramadhan 1433H..suami start kerja di tempat baru, di Ipoh!!! yeayyyy!!! boleh pergi n balik kerja dengan suami..x perlu lagi risau mengantuk semasa memandu..ALHAMDULILLAH..cantikkan perancangan Allah? Allah beri tepat2 pada masanya...ALHAMDULILLAH...syukur Ya Allah...

Ceritanya macam ni..sambungan dari entry ni...selepas kami solat hajat bersama-sama, suami dapat interview di satu company di Ipoh, suami pergi interview tu n this company offer jawatan tersebut pada suami...tapi....suami x nak terima sebab gaji yang ditawarkan sangat2 rendah dari gaji yang suami dapat sekarang...huhu...tapi kami masih x putus harapan sebab kami yakin Allah pasti beri yang lebih baik buat kami...

Alhamdulillah,2-3 hari lepas tu, suami dapat call dari seseorang, dia perkenalkan diri dia n minta suami datang interview di satu company yang menurut kata beliau amat memerlukan seorang safety officer..pelik juga, macam mana orang tersebut dapat contact suami..rupa-rupanya dia dapat resume suami dari company yang first tadi n dia call untuk tawarkan kerja yg memang maya dan suami nanti2kan. See..cantikkan perancangan Allah? :-))


Alhamdulillah, suami pergi interview dengan big boss company tersebut n dapat offer yang sgt baik, jadi,suami pun terima jawatan tersebut. Syukur sgt22...suami akan mula kerja pada 1 Ramadhan 1433 H...masa tu pun maya dah mengandung 8 bulan...n bersyukur sgt2 dengan segala nikmat yang Allah turunkan pada kami...ALHAMDULILLAH..TERIMA KASIH ALLAH :-))

Tapi, yang pasti kami akan buat doa selamat dengan rezeki ni...dan amalan membaca surah Al-Waqiah dan Al-Mulk tetap kami teruskan...surah Luqman pula suami akan baca tiap-tiap hari untuk zuriat kami yang masih dalam perut ni...ALHAMDULILLAH :-)) 

Pada 27 Ramadhan 1433H kami dah tunaikan niat kami untuk buat doa selamat...tapi disebabkan masa tu bulan Ramadhan, kami buat doa selamat di masjid sebelum berbuka dan menyediakan makanan untuk semua orang berbuka atau dgn kata nama lain, di kampung maya diorang panggil moreh. ALHAMDULILLAH,hajat tercapai dan perjalanan kehidupan ini Allah permudahkan..:-))

No comments:

Post a Comment